Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Ciobanu-Suhomlin, Irina"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    GHENADIE CIOBANU : Biobibliografie
    (Lumina, 2018) Nechiforeac, Vasilisa; Teodor, Svetlana; Ciobanu-Suhomlin, Irina
    Proiectată cu prilej aniversar, biobibliografia Ghenadie Ciobanu este un omagiu adus muzicianului polivalent – compozitor, pianist, profesor universitar, om politic, personalitate de o mare forţă spirituală, îndrumător al generaţiei tinere. Protagonistul lucrării este un compozitor activ, în plină afirmare, fidel unui stil propriu, ce cuprinde genurile simfonice, vocal-simfonice şi cameral. Paralel cu muzica academică, compozitorul se manifestă prodigios şi în genurile muzicii de film şi de spectacol, colaborând cu renumiţi regizori din republică şi din străinătate. Conlucrează cu diverse formaţii din afara ţării şi, astfel, reuşeşte să propage lucrările personale şi ale colegilor săi peste hotare, creând o imagine sugestivă a vieţii muzicale din spaţiul basarabean. Creaţiile Domniei Sale sunt interpretate atât în cadrul numeroaselor recitaluri şi concerte din Republica Moldova, România, Franţa, Germania, Grecia, Spania, Israel, Danemarca, Rusia, SUA, Estonia, China, Austria, El Salvador ş. a., cât şi în cadrul festivalurilor de talie naţională şi internaţională.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    СОЧИНЕНИЯ ДЛЯ СОЛИРУЮЩИХ ИНСТРУМЕНТОВ В ПЕРСПЕКТИВЕ 21 ВЕКА: НОВЫЕ ОПУСЫ Г. ЧОБАНУ
    (2023) Ciobanu-Suhomlin, Irina
    Anii 2000 au fost marcați de interesul persistent al lui Gh. Ciobanu pentru domeniul muzicii pentru instrumente solo: este vorba de compoziții pentru instrumente de suflat și clape. Autorul explorează motivele pentru care compozitorul acordă atenție sporită acestei sfere a muzicii moderne, precum și ale factorilor care au contribuit la solicitarea lucrărilor noi în practica concertistică. Adnotările la lucrări relevă atenția deosebită pe care compozitorul o acordă studiului posibilităților sunetului muzical. Se ajunge la concluzia că compozițiile pentru instrumente solo au fost rezultatul unei înțelegeri holistice a acestui domeniu de către compozitor, inclusiv o înțelegere a naturii diferitelor instrumente, cunoașterea capacităților lor tehnice și a specificii interpretării moderne, pătrunderii profunde în însăși esența interpretării instrumentale, precum și înțelegerea potențialului acestora din punctul de vedere al tehnicilor moderne de compoziție. The 2000s were marked by Gh. Ciobanu's persistent interest in the field of music for solo instruments: these are compositions for woodwinds and keyboards. The author explores the reasons for the composer’s increased attention to this area of modern music, as well as the factors that contributed to the concert demand for new works. Annotations to the works reveal the special attention that the composer pays to the study of the possibilities of the musical sound. It is concluded that the compositions for solo instruments were the result of a holistic understanding of this area by the composer, including an understanding of the nature of various instruments, knowledge of their technical capabilities and features of modern interpretation, deep penetration into the very essence of instrumental performance, as well as understanding their potential from the standpoint of modern compositional techniques.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback