Browsing by Author "Cotelea-Condrea, Ludmila"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item BATICUL, TEHNICA PICTURII LIBERE PE MĂTASE, IMPLEMENTATĂ ÎN FLORISTICA TEXTILĂ(AMTAP, 2025) Cotelea-Condrea, LudmilaPictura pe mătase naturală este un gen de artă fină care se caracterizează prin claritatea și transparența culorilor. Efectul sidefat al mătăsii naturale aduce plus valoare lucrării create. Odată cu dezvoltarea artei vestimentare și confecționarea îmbrăcămintei fine, apare necesitatea creării accesoriilor, menite să definească tot ansamblul vestimentar, cele mai expresive accente fiind florile textile. Florile din mătase naturală se deosebesc prin finețe și reflectă o notă de lux. Se folosesc țesături de mătase naturală, cum ar fi organza, tafta sau satin, pentru a imita aspectul și textura petalelor reale. În scopul obținerii unor lucrări calitative, durabile în timp, care corespund tuturor cerințelor tehnice și estetice, este necesar să fie respectată consecutivitatea lucrului și toate etapele de producere. Floristica textilă, realizată calitativ, concurează cu bijuteriile de lux în ceea ce privește rafinamentul și eleganța. Silk painting is a fine art form characterized by the clarity and transparency of colors. The pearlescent effect of natural silk adds value to the created artwork. With the development of fashion art and the crafting of fine clothing, the need arose to create accessories that define the entire outfit. The most expressive accents are textile flowers. Flowers made of natural silk stand out for their delicacy and reflect a sense of luxury. Fabrics such as organza, taffeta, or satin are used to mimic the look and texture of real petals. To obtain high-quality, durable works that meet all the technical and aesthetic requirements, it is necessary to follow a precise working sequence and all the stages of production. Textile floristry, competes with luxury jewelry in terms of refinement and elegance.Item EFECTE SPECIALE CU SARE OBȚINUTE ÎN PROCESUL DE PICTURĂ PE MĂTASE NATURALĂ(AMTAP, 2025) Cotelea-Condrea, LudmilaPictura pe mătase naturală este un gen de artă fină care se caracterizează prin claritatea și transparența culorilor. Efectul sidefat al mătăsii naturale aduce plus valoare lucrării create. Sarea se aplică pe mătasea pictată, pe suprafața umedă. Astfel se obțin efecte extrem de atractive, deși acestea nu pot fi controlate la etapa inițială de lucru. Proprietatea de absorbție sporită a sării reprezintă un avantaj esențial în această tehnică. Umiditatea absorbită de boabele de sare dizolvă parțial vopseaua lăsând urme pe mătase. Aceste urme creează, în ansamblu, linii și pete, condiționate de structura și proprietățile mătăsii. Sarea are două proprietăți esențiale de manifestare pe suprafețele pictate. Poate fi folosită pentru a diminua culoarea ori poate divide pigmenții amestecați în componentele sale inițiale. Artiști basarabeni precum Alexandru Drobaha, Vasile Grama, Alla Uvarova, etc., începând cu anii 70-80 ai sec. XX, au implementat în imprimeul artistic efectele speciale cu sare. Pictura pe mătase naturală, cu efecte de sare, oferă posibilități nelimitate de experimentare artistică. Cuvinte-cheie: sare, pictură pe mătase, efecte speciale, dispersia culorilor, granule de sare Painting on pure silk is a genre of fine art characterized by the clarity and transparency of colors. The pearlescent effect of pure silk adds value to the created work. The salt is applied on painted silk while it is still wet. In this way there can be produced extremely attractive effects, though not completely controllable at the first stage of the work. The increased absorption property of salt represents an essential advantage in this technique. The moisture absorbed by the grains of salt partially dissolves the paint leaving marks on the fabric. They create, as a whole, lines and stains, conditioned by the structure and properties of the silk. Salt has two essential properties of manifestation on the painted surfaces. It can be used to lighten the color, and it can break down the mixed pigments into their basic components. Bassarabian artists such as Alexandr Drobaha, Vasile Grama, Ala Uvarov, etc., starting with the 70s-80s of the 20th century, implemented special effects with salt in their silk painting artworks. Painting on pure silk with salt effects offers unlimited possibilities for artistic experimentation. Keywords: salt, silk painting, special effects, color dispersion, salt grains