Browsing by Author "Crasnova-Severin, Ecaterina"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item ВОКАЛЬНЫЕ ЦИКЛЫ МОРИСА РАВЕЛЯ В ТВОРЧЕСКОМ НАСЛЕДИИ КОМПОЗИТОРА(AMTAP, 2024) Crasnova-Severin, EcaterinaÎn articol sunt analizate trei cicluri vocale ale lui Maurice Ravel: „Cinq mélodies populaires grecques”, „Chants populaires” și „Deux mélodies hébraiques”. Ele au fost scrise pe parcursul a peste 10 ani – din 1904 până în 1914. Fiecare ciclu este individualizat, are un caracter unic, având în comun sprijinul pe sursa folclorică. Autoarea caracterizează structura ideatică a ciclurilor, specificul lor de gen și stil și particularitățile partidei pianului. Concluziile se referă la faptul că, abordând folclorul, M. Ravel lasă melodia vocală neschimbată și interpretează partida pianului ca pe o componentă cu rol de „comentator”în cadrul ansamblului, sporind expresivitatea liniei vocale și conținând elemente caracteristice. Cuvinte-cheie: melodie vocală, ciclu vocal, ansamblu vocal de cameră, Maurice Ravel, partida pianului, melodie The article analyzes three vocal cycles by Maurice Ravel „Five Greek Folk Melodies”, „Folk Songs” and „Two Jewish Songs”. They were written over the course of 10 years – from 1904 to 1914. Each cycle is individualized, has a unique character, having in common the support on the folklore source. The author characterizes the ideational structure of the cycles, their specific genre and style, and the peculiarities of the piano part. It is concluded that when M. Ravel works with folk sources, he leaves the vocal melody unchanged and performs the piano part as a commenting component of the ensemble, increasing the expressiveness of the vocal line and containing characteristic elements. Keywords: vocal melody, vocal cycle, chamber vocal ensemble, Maurice Ravel, piano part, melodyItem ОБЩАЯ ХАРАКТЕРИСТИКА ВОКАЛЬНОГО ЦИКЛА МОРИСА РАВЕЛЯ ДВЕ ЭПИГРАММЫ КЛЕМАНА МАРО(AMTAP, 2024) Crasnova-Severin, EcaterinaArticolul oferă o prezentare generală a ciclului vocal al lui Maurice Ravel „Două epigrame de Clément Marot”. Se examinează textul poetic, structura melodiei vocale și conexiunea sa cu acompaniamentul instrumental. O atenție deosebită se acordă analizei texturii pianului, folosirea căreia contribuie la o înțelegere mai profundă a conținutului artistic al muzicii. În articol se propune o analiză comparativă a mai multor interpretări ale ciclului vocal menționat (G. Soyzay – D. Baldwin, J.-C. Benoît – A. Ciccolini, G. Finley – J. Drake). The article provides a general overview of Maurice Ravel's vocal cycle ”Two Epigrams by Clément Marot”. It examines the poetic text, the structure of the vocal melody, and its connection with the instrumental accompaniment. Special attention is paid to the analysis of the piano texture, the use of which contributes to a deeper understanding of the artistic content of the music. A comparative analysis of several interpretations of the above-mentioned vocal cycle is proposed (G. Soyzay – D. Baldwin, J.-C. Benoît – A. Ciccolini, G. Finley – J. Drake).Item ПЯТЬ ГРЕЧЕСКИХ НАРОДНЫХ МЕЛОДИЙ М. РАВЕЛЯ: ЕДИНСТВО ВОКАЛЬНОГО ЦИКЛА(AMTAP, 2025) Crasnova-Severin, EcaterinaArticolul examinează ciclul vocal al lui M. Ravel „Cinci melodii populare grecești” (Cinq mélodies populaires grecques) din perspectiva soluționării problemei unității ciclului și a contrastului dintre părțile componente. Se analizează conținutul poetic, mijloacele de expresie muzicală, structura partidei vocale, rolul acompaniamentului la pian al fiecărei miniaturi în parte; se justifică factorii unității compoziției ciclice. Se trage concluzia asupra unicității conținutului și formei fiecărei piese, precum și se identifică mijloacele de comunitate poetică și muzicală a numerelor. Cuvinte-cheie: сiclu vocal, ansamblu vocal-cameral, melodie, Maurice Ravel, partida pianului This article examines Maurice Ravel's vocal cycle “Five Greek Folk Songs” (Cinq mélodies populaires grecques) focusing on the problem of the cycle's unity and the contrast between its parts. It analyzes the poetic content, the musical expressive means, the structure of the vocal part, and the role of the piano accompaniment in each song separately; the factors contributing to the unity of the cyclic composition are substantiated. The conclusion is drawn about the uniqueness of the content and form of each song, and the means of poetic and musical commonality of the numbers are revealed. Keywords: vocal cycle, chamber vocal ensemble, melody, Maurice Ravel, piano part