Browsing by Author "Juncu, Alexandru"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item CONCERTUL NR. 1 PENTRU TROMBON ȘI PIAN DE OLEG NEGRUȚA: ANALIZA TEHNICO-INTERPRETATIVĂ ȘI REFLECȚII STILISTICE(AMTAP, 2025) Juncu, AlexandruÎn lucrarea dată se propune o analiză tehnico-interpretativă a „Concertului Nr. 1 pentru trombon și pian” de Oleg Negruța, compus în anul 1987. În centrul studiului se află investigarea structurii formei muzicale, identificarea influențelor stilistice, în special, a elementelor de jazz, precum și evidențierea dificultăților tehnice și expresive specifice interpretării trombonului. Concertul, deși este conceput într-o formă monopartită, integrează elemente ale formei de sonată și un episod lent, sugerând o arhitectură tripartită de tip tradițional. Analiza pune accent pe aspecte precum ambușura, tehnica legato, controlul culisei, dar și pe rolul respirației interpretative, toate acestea fiind esențiale pentru o redare fidelă și expresivă a lucrării. Studiul contribuie la înțelegerea complexității creației lui Oleg Negruța și oferă recomandări utile interpreților care abordează repertoriul contemporan pentru trombon. This paper presents a technical and interpretative analysis of Concerto No. 1 for Trombone and Piano by Oleg Negruța, composed in 1987. The study focuses on the formal structure of the work, the stylistic influences, especially, jazz elements, and the specific technical and expressive challenges involved in trombone performance. Although conceived as a single-movement composition, the concerto incorporates features of the sonata form and a slow episode, creating the impression of a traditional three-part structure. The analysis emphasizes aspects such as embouchure control, legato articulation, slide technique, and interpretative breathing, all of which are crucial to an expressive and accurate performance. This study contributes to a deeper understanding of Oleg Negruța’s compositional language and offers practical insights for performers approaching contemporary trombone repertoire.Item CONCERTUL NR. 2 PENTRU TROMBON ȘI ORCHESTRĂ DE OLEG NEGRUȚA(AMTAP, 2023) Juncu, AlexandruArticolul de față este axat pe analiza muzicologică și interpretativă a Concertului nr. 2 pentru trombon și orchestră de Oleg Negruța. Această creație, scrisă în anul 2020, a fost dedicată memoriei tatălui compozitorului, fiind interpretată în premieră absolută de autorul prezentului studiu în cadrul unui recital de doctorat pe data de 25 iunie 2022 în Sala Mare a Academiei de Muzică, Teatru și Arte Plastice. Pe lângă analiza efectuată, autorul articolului a identificat diferite soluții optime de depășire a dificultăților de execuție și interpretate a elementelor limbajului muzical, propunând diverse exerciții elaborate în baza materialului tematic al creației studiate.Item PIESĂ DE CONCERT PENTRU TROMBON ȘI PIAN DE DAVID FEDOV(AMTAP, 2024) Juncu, AlexandruAvând în vedere aportul semnificativ al compozitorului David Fedov la dezvoltarea artei interpretative la instrumentele de suflat, autorul prezentului articol și-a propus ca scop analiza muzicologică și interpretativă a uneia dintre cele mai populare creații pentru trombon – Piesa de concert. Fiind scrisă în anul 1973, această creație este frecvent inclusă în repertoriul didactic la disciplinele de specialitate ale instituțiilor de învățământ muzical, în programul diferitor concursuri de interpretare. Astfel, autorul examinează limbajul muzical, arhitectonica creației, mijloacele de expresie și formulează recomandări ce vizează modalitățile de interpretare și sugestii ce vor fi utile atât tinerilor interpreți cât și celor consacrați. Cuvinte-cheie: analiză interpretativă, piesă de concert, trombon, David Fedov Considering the significant contribution of composer David Fedov to the development of the performing art on wind instruments, the author of this article has set himself the goal of a musicological and interpretative analysis of one of the most popular compositions for trombone, the Concert Piece. Written in 1973, this work is frequently included in the didactic repertoire of specialized disciplines in music education institutions and in the program of various performance competitions. Thus, the author analyses the musical language, the architecture of the creation, the means of expression, and formulates recommendations concerning the methods of interpretation, and suggestions that will be useful to both young and established performers. Keywords: interpretative analysis, concert piece, trombone, David Fedov