Browsing by Author "Vitiuc, Alexandr"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item FORMAREA INSTRUMENTELOR BAS ÎN PERIOADA ANILOR 1910 — ÎNCEPUTUL ANILOR 1950(AMTAP, 2023) Vitiuc, AlexandrÎn prezentul articol autorul studiază specificul construcţiei instrumentelor bas şi modernizării acestora în perioada anilor 1910 — începutul anilor 1950. Sunt examinate mai multe modele: mandolina bas Gibson Style J Mando Bass; prototipul chitarei bas electrificate de Lloyd Loar; contrabasul electric cu corp unic de Paul Tutmarc; Chitara bass Audiovox #736 Electric Bass Fiddle. O atenţie deosebită este acordată primei chitare bas produsă în masă — Fender Precision Bass — fabricată de Leo Fender. In this article, the author examines the specifics of the bass instruments construction and their upgrading during the 1910s — early 1950s. Several models are examined: the Gibson Style J Mando Bass mandolin; Lloyd Loar’s electrified bass guitar prototype; the single body electric double bass by Paul Tutmarc; the Audiovox #736 Electric Bass Fiddle. Special attention is paid to the first mass‑produced Fender Precision Bass made by Leo FenderItem ИСПОЛНИТЕЛЬСКИЕ ПРИНЦИПЫ БАС-ГИТАРИСТА ДЖЕКА БРЮСА В КОМПОЗИЦИИ CROSSROADS(AMTAP, 2024) Vitiuc, AlexandrÎn acest articol se analizează linia de bas a lui Jack Bruce din piesa Crossroads. Se examinează interpretarea pe un model de chitară bas fretless, ce sună aproximativ ca un contrabas. Această caracteristică permite introducerea glissando-urilor ascendente și descendente, precum și a apogiaturilor, îmbogățind considerabil partitura ansamblului. Un interes deosebit prezintă interpretarea liniei de bas a lui J. Bruce, caracterizată prin utilizarea activă a modurilor pentatonice și blues în pasaje sincopate, creând o colorare specifică, autentică a interpretării vocale a bluesului timpuriu. This article analyzes Jack Bruce's bass line from the Crossroads composition. The performance on a fretless bass guitar model, which sounds roughly like a double bass, is examined. This feature allows the introduction of ascending and descending glissandos and appoggiaturas, significantly enriching the ensemble's score. Of particular interest is the interpretation of J. Bruce's bass line, characterized by the active use of pentatonic and blues modes in syncopated passages, creating a specific, authentic coloring of the vocal interpretation of early blues.