Browsing by Author "Paraschiv-Znatokova, Cristina"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item KARLHEINZ STOCKHAUSEN: MUZICA UNIVERSULUI: suport de curs(AMTAP, 2016) Paraschiv-Znatokova, CristinaLucrarea metodică Karlheinz Stockhausen: Muzica Universului este concepută ca un suport pentru cursul Istoria muzicii universale, prevăzut pentru anul IV de studii la specialitățile Interpretatare instrumentală, Canto, Dirijat, Mzicologie și Compoziție, pentru a le oferi studenților un material didactic suplimentar la tema Sumarul activității lui K.Stockhausen. În lucrare este reflectată importanța activității și caracterul individual, unic al demersului creator al lui K. Stockhausen - unul dintre cei mai proeminenți avangardiști din a doua jumătate a secolului XX. În primul compartiment sunt expunse concepțiile estetico-filosofice ale lui K. Stockhausen și postulatele teoretice ale muzicii electronice, compozitorul fiind considerat pe bună dreptate părintele acestui curent muzical. În al doilea compartiment este prezentată periodizarea creației și evoluția stilului componistic al lui K. Stockhausen. Tot aici sunt descrise direcțiile și tehnicile componistice abordate de Stockhausen la diferite etape ale activității sale, exemplificate cu analiza celor mai proeminente opusuri muzicale. Lucrarea poate fi recomandată studenților, masteranzilor și doctoranzilor AMTAP, cadrelor didactice.Item MONOOPERA VOCEA UMANĂ ÎN CONTEXTUL CREAȚIEI LUI FRANCIS POULENC: suport de curs(AMTAP, 2016) Paraschiv-Znatokova, CristinaLucrarea metodică Francis Poulenc Monoopera Vocea umană este concepută ca un suport pentru cursul Istoria muzicii universale, prevăzut pentru anul IV de studii la specialitățile Interpretatare instrumentală, Canto, Dirijat, Mzicologie și Compoziție, pentru a le oferi studenților un material didactic suplimentar la tema data. În lucrare este reflectată situația în muzica franceză a secolului XX, principalele curente și direcții de dezvoltare. În primul compartiment autoarea prezintă sumarul activității artistice a lui Francis Poulenc: stilul și importanța creației compozitorului în contextul muzicii universale și a celei franceze, moștenirea artistică, periodizarea creației. În cel de-al doilea capitol este analizată monoopera Vocea umană - cea mai reprezentativă și ultima lucrare de amploare a compozitorului. Pe parcursul studiului sunt abordate următoarele subiecte: istoria creării, dificultățile realizării dramei muzicale, dramaturgia, partida vocală, partida orchestrei. Lucrarea poate fi recomandată studenților, masteranzilor și doctoranzilor AMTAP, cadrelor didactice.