Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Yuhang, Chen"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    DISCUSSION ON INTERDISCIPLINARY ART EDUCATION WITH KNOWLEDGE ORIENTATION
    (AMTAP, 2024) Yuhang, Chen; Xinxin, Li; Savițkaia-Baraghin, Iarîna
    Studenții care se specializează în artă tind să posede mai multă gândire perceptivă decât gândire logică. Pe măsură ce dobândesc cunoștințe, ar putea avea nevoie de ajutor pentru a înțelege contextul din spatele informațiilor. Prin urmare, educația interdisciplinară în cadrul disciplinei artistice ar trebui să fie prioritară învățării și să integreze conținutul multidisciplinar. Acest lucru îi va ajuta pe studenți să stăpânească cunoștințele și abilitățile, să sublinieze sistematizarea cunoștințelor teoretice profesionale și a cunoștințelor interdisciplinare de grup și să se concentreze pe construirea unui context de cunoștințe riguros. Students who major in art tend to possess more perceptive thinking than logical thinking. As they gain knowledge, they may need help for understanding the context behind the information. Therefore, interdisciplinary education within the art discipline should prioritize learning and integrate the multidisciplinary content. This will help the students to master knowledge and skills, emphasize the systematization of the professional theoretical and cross-subject group knowledge, and focus on constructing a rigorous knowledge context.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    IMAGE REPRESENTATION AND FORMULATION OF ARTISTIC CONCEPT IN OIL LANDSCAPE PAINTING
    (AMTAP, 2025) Yuhang, Chen; Savițkaia-Baraghin, Iarîna
    Acest articol explorează rolurile centrale și conotațiile filozofice ale concepției artistice și imaginarului în expresia artistică plastică. Prin analiza operelor reprezentative ale maeștrilor precum Zao Wou-Ki, Chu Teh-Chun și J.M.W. Turner, este dezvăluită integrarea dintre emoție și peisaj, reprezentarea simbolică a imaginarului și interacțiunea dintre abstract și figurativ în creația artistică. Bazându-ne pe practica creativă personală, este examinată continuitatea și inovația imaginarului tradițional în arta contemporană, evidențiindu-se căutarea estetică a „imaginarului dincolo de imagine” și a „concepției dincolo de scenă”. Studiul urmărește să aprofundeze dialogul dintre arta estică și cea vestică și să exploreze semnificațiile creative și culturale ale concepției artistice și imaginarului. Cuvinte-cheie: pictură de peisaj în ulei, concepția artistică; expresia imaginii; creație artistică This article explores the core roles and philosophical connotations of artistic conception and imagery in artistic expression. By analyzing representative works of masters such as Zao Wou-Ki, Chu Teh-Chun, and J.M.W. Turner, it reveals the integration of emotion and scenery, the symbolic representation of imagery, and the interplay between abstraction and figuration in artistic creation. Drawing on personal creative practice, it examines the continuation and innovation of traditional imagery in contemporary art, presenting the aesthetic pursuit of “imagery beyond the image” and “conception beyond the scene.” The study aims to deepen the dialogue between Eastern and Western art and explore the creative and cultural significance of artistic conception and imagery. Keywords: landscape oil painting; creation of artistic conception; imagery expression; artistic creation

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback