4. Facultatea Arte Plastice, Decorative şi Design
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 4. Facultatea Arte Plastice, Decorative şi Design by Subject "artist plastic"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item CURENTE ŞI SINTEZE ÎN ARTELE MODERNE: ghid metodic(AMTAP, 2021) Rașchitor, TatianaGhidul metodic este destinat ciclului II, programului de master de cercetare în domeniul general de studiu Arte (021), domeniului de formare profesională Arte plastice (0213), Arte decorative (0214) și Design vestimentar și design interior (0212), dar poate fi utilizat și în altedomenii. Studiul metodic tratează teme, care corespund curriculei la disciplina Curente și sinteze în artele moderne elaborate pentru specialitatea Istoria și teoria artelor vizuale și cuprinde: Introducere în arta modernă (etimologia, definirea domeniului de studii, trăsăturile artei moderne, periodizarea și curentele specifice ale artei moderne, postmodernismul); Artă și artist în modernitate – identitate, tipologii și menire; Lumea artei în modernitate – actori și roluri; Teoria artei moderne și contemporane; Morfologia și iconografia artei moderne; Arta și noile tehnologii. Unitățile de curs prezentate în cadrul ghidului metodic Curente și sinteze în artele moderne sunt binevenite pentru formarea unei aptitudini ştiinţifice cu privire la istoria artelor moderne și altoirea viitorilor specialiști unor cunoștințe teoretice de sinteză, cu caracter interdisciplinar. Acest ghidul metodic poate sluji ca reper pentru predarea cursului de Curente și sinteze în artele moderne în alte instituţii de învăţământ.Item REPERE CONCEPTUAL‑ESTETICE PRIVIND UTILIZAREA PLEIN‑AIRULUI CU STUDENŢII(AMTAP, 2023) Jabinschi, IonAutorul punctează repere pentru o receptare corectă şi eficientă a mediului înconjurător redat pe suprafaţa tabloului pânzei direct în sânul naturii. Aplicând tehnici şi tehnologii picturale, studenţii/educabilii însuşesc cele mai importante structuri şi modele ale tabloului artistic al/din naturii/ă, se familiarizează cu sistemul perceptiv‑vizual şi estetic; începe formarea şi stabilirea atitudinilor şi relaţiilor cu lumea/mediul înconjurător, cu raportul artistului plastic/pictorului faţă de natură şi faţă de sine ca relaţie de cunoaştere care este dat de raportul subiect‑obiect, pe care îl poate reda/expune într‑o viziune proprie în/prin creaţia sa. Creaţia prin pictură în plein‑air presupune o aprofundare a cunoştinţelor şi practicarea/exersarea continuă, materializarea ideilor prin culori, care este o metoda eficientă de educaţie artistico‑estetică. The author points out the guidelines for a correct and efficient reception of the environment rendered on the surface of the painting/canvas directly in the bosom of nature. Applying pictorial techniques and technologies, students/learners acquire the most important structures and models of the artistic picture of/from nature, familiarize themselves with the perceptual‑visual and aesthetic system; begins the formation and establishment of attitudes and relationships with the world /surrounding environment, with the plastic artist/painter’s relationship with nature and with himself as a knowledge relationship that is given by the subject‑object relationship, which he can render/expose in a vision of his own in/through his creation. Creation through plein‑air painting, involves a deepening of knowledge and continuous practice/exercise, the materialization of ideas through colors, which is an effective method of artistic‑aesthetic education.