4. Facultatea Arte Plastice, Decorative şi Design
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 4. Facultatea Arte Plastice, Decorative şi Design by Subject "educație artistică"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item DISCUSSION ON INTERDISCIPLINARY ART EDUCATION WITH KNOWLEDGE ORIENTATION(AMTAP, 2024) Yuhang, Chen; Xinxin, Li; Savițkaia-Baraghin, IarînaStudenții care se specializează în artă tind să posede mai multă gândire perceptivă decât gândire logică. Pe măsură ce dobândesc cunoștințe, ar putea avea nevoie de ajutor pentru a înțelege contextul din spatele informațiilor. Prin urmare, educația interdisciplinară în cadrul disciplinei artistice ar trebui să fie prioritară învățării și să integreze conținutul multidisciplinar. Acest lucru îi va ajuta pe studenți să stăpânească cunoștințele și abilitățile, să sublinieze sistematizarea cunoștințelor teoretice profesionale și a cunoștințelor interdisciplinare de grup și să se concentreze pe construirea unui context de cunoștințe riguros. Students who major in art tend to possess more perceptive thinking than logical thinking. As they gain knowledge, they may need help for understanding the context behind the information. Therefore, interdisciplinary education within the art discipline should prioritize learning and integrate the multidisciplinary content. This will help the students to master knowledge and skills, emphasize the systematization of the professional theoretical and cross-subject group knowledge, and focus on constructing a rigorous knowledge context.Item IMPACTUL PLEIN-AIRULUI AUPRA DEZVOLTĂRII PERCEPȚIEI VIZUALE A STUDIOȘILOR DE LA ARTELE PLASTICE(AMTAP, 2024) Jabinschi, IonPunctând pentru o dezvoltare corectă și eficientă a percepției vizuale în cadrul studiului en pleinair, autorul specifică că, prin aplicarea tehnicilor și tehnologiilor picturale, studioșii însușesc cele mai importante structuri și modele ale tabloului artistic al/din naturii/ă, se familiarizează cu sistemul perceptiv-vizual și estetic, care este imposibil fără senzaţiile produse direct din contactul cu natura. Se menționează că perceperea include și experienţa precedentă a omului, care se manifestă în formă de reprezentări şi cunoştinţe, dezvoltate prin diverse procese și fenomene psihice, precum gândirea, limbajul, sentimentul, voinţa, propriile interese etc., care certifică atât nivelul de educaţie și cultură atins cât și practicarea/exersarea continuă a acestor valori ale personalității studioșilor artelor plastice. Pointing to a correct and efficient development of visual perception in the framework of the en plein-air study, the author specifies that by applying painting techniques and technologies, the students acquire the most important structures and models of the artistic painting of nature, familiarize themselves with the perceptual-visual and aesthetic system, which is impossible without the sensations produced directly by the contact with nature. It is mentioned that perception also includes the previous experience of man, which manifests itself in the form of representations and knowledge, developed through various processes and psychic phenomena such as thinking, language, feeling, will, own interests, etc., which certify the level of education and culture achieved, as well as the continuous practice/exercise of these values of the personality of fine arts scholars.