3. Articole
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 3. Articole by Author "Savițkaia-Baraghin, Iarîna"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item DISCUSSION ON INTERDISCIPLINARY ART EDUCATION WITH KNOWLEDGE ORIENTATION(AMTAP, 2024) Yuhang, Chen; Xinxin, Li; Savițkaia-Baraghin, IarînaStudenții care se specializează în artă tind să posede mai multă gândire perceptivă decât gândire logică. Pe măsură ce dobândesc cunoștințe, ar putea avea nevoie de ajutor pentru a înțelege contextul din spatele informațiilor. Prin urmare, educația interdisciplinară în cadrul disciplinei artistice ar trebui să fie prioritară învățării și să integreze conținutul multidisciplinar. Acest lucru îi va ajuta pe studenți să stăpânească cunoștințele și abilitățile, să sublinieze sistematizarea cunoștințelor teoretice profesionale și a cunoștințelor interdisciplinare de grup și să se concentreze pe construirea unui context de cunoștințe riguros. Students who major in art tend to possess more perceptive thinking than logical thinking. As they gain knowledge, they may need help for understanding the context behind the information. Therefore, interdisciplinary education within the art discipline should prioritize learning and integrate the multidisciplinary content. This will help the students to master knowledge and skills, emphasize the systematization of the professional theoretical and cross-subject group knowledge, and focus on constructing a rigorous knowledge context.Item IMAGE REPRESENTATION AND FORMULATION OF ARTISTIC CONCEPT IN OIL LANDSCAPE PAINTING(AMTAP, 2025) Yuhang, Chen; Savițkaia-Baraghin, IarînaAcest articol explorează rolurile centrale și conotațiile filozofice ale concepției artistice și imaginarului în expresia artistică plastică. Prin analiza operelor reprezentative ale maeștrilor precum Zao Wou-Ki, Chu Teh-Chun și J.M.W. Turner, este dezvăluită integrarea dintre emoție și peisaj, reprezentarea simbolică a imaginarului și interacțiunea dintre abstract și figurativ în creația artistică. Bazându-ne pe practica creativă personală, este examinată continuitatea și inovația imaginarului tradițional în arta contemporană, evidențiindu-se căutarea estetică a „imaginarului dincolo de imagine” și a „concepției dincolo de scenă”. Studiul urmărește să aprofundeze dialogul dintre arta estică și cea vestică și să exploreze semnificațiile creative și culturale ale concepției artistice și imaginarului. Cuvinte-cheie: pictură de peisaj în ulei, concepția artistică; expresia imaginii; creație artistică This article explores the core roles and philosophical connotations of artistic conception and imagery in artistic expression. By analyzing representative works of masters such as Zao Wou-Ki, Chu Teh-Chun, and J.M.W. Turner, it reveals the integration of emotion and scenery, the symbolic representation of imagery, and the interplay between abstraction and figuration in artistic creation. Drawing on personal creative practice, it examines the continuation and innovation of traditional imagery in contemporary art, presenting the aesthetic pursuit of “imagery beyond the image” and “conception beyond the scene.” The study aims to deepen the dialogue between Eastern and Western art and explore the creative and cultural significance of artistic conception and imagery. Keywords: landscape oil painting; creation of artistic conception; imagery expression; artistic creationItem THE PAGODA SYMBOL IN 17TH-18TH CENTURY CHINESE AND EUROPEAN PORCELAIN: A CROSS-CULTURAL STUDY OF CULTURAL FILTERING AND CULTURAL MISREADING(AMTAP, 2025) Xinxin, Li; Savițkaia-Baraghin, IarînaAceastă cercetare analizează simbolul pagodei în porțelanul chinezesc și european din secolele XVII-XVIII, explorând rolurile filtrării culturale și interpretării greșite în cadrul schimburilor transculturale. Studiul constată că, după ce simbolul pagodei a ajuns în Europa, nu a fost doar imitat și adoptat de artiști, ci a suferit și o transformare semnificativă, reflectând diferențele și fuziunea mentalităților culturale chineze și occidentale. Spre deosebire de semnificațiile religioase și filozofice ale pagodei în tradiția chineză, artiștii europeni au simplificat și formalizat simbolul, transformându-l într-o emblemă „exotică”. Transformarea simbolului pagodei dezvăluie coliziunile estetice și procesele de adaptare culturală în schimburile trans-culturale, reflectând multiple semnificații și schimbări funcționale ale simbolurilor în contexte culturale diferite. Cuvinte-cheie: Simbolul pagodei, filtrare culturală, interpretare culturală greșită, comunicare trans-culturală, porțelan, secolele XVII-XVIII This study analyzes the pagoda symbol in 17th-18th century Chinese and European porcelain to explore the roles of cultural filtering and cultural misreading in cross-cultural exchanges. The research finds that after the pagoda symbol entered Europe, it was not only imitated and adopted by artists but also underwent a significant transformation, reflecting the differences and fusion of Chinese and Western cultural mindsets. Unlike the religious and philosophical meanings of the pagoda in the Chinese tradition, European artists simplified and formalized the symbol, transforming it into an "exotic" emblem. The transformation of the pagoda symbol reveals the aesthetic collisions and cultural adaptation processes in cross-cultural exchanges, reflecting the multiple meanings and functional shifts of symbols in different cultural contexts. Keywords: Pagoda symbol, cultural filtering, cultural misreading, cross-cultural communication, porcelain, the 17th-18th centuries