5. Departamentul Ştiinţe Socio-Umanistice şi Limbi Moderne
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 5. Departamentul Ştiinţe Socio-Umanistice şi Limbi Moderne by Author "Zubenschi, Mariana"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item CURRICULUM FOR THE COURSE THE PSYCHOLOGY OF COMMUNICATION: IDENTITY IN THE EUROPEAN CONTEXT(AMTAP, 2023) Zubenschi, MarianaThe European course of the Republic of Moldova, as well as the connection of the higher education system in the country to the European one, requires understanding and awareness of attitudes and opinions towards oneself and European identity in university environments and an empowerment of young people in the art of communication and interpersonal relations focused on European values of human dignity, equality, freedom, sustainability, integrity, social responsibility, etc., This will contribute to the value orientation of the artistic personality . The course is addressed to students who have previously completed conceptual courses in the field of socio-humanistic sciences, such as philosophy, ethics, where the discipline "THE PSYCHOLOGY OF COMMUNICATION: IDENTITY IN THE EUROPEAN CONTEXT" debuts first within the "Interdisciplinary module on European cultural identity", implemented within the Erasmus+ Jean Monnet project TEIDCIPEIItem CURRICULUM LA DISCIPLINA PSIHOLOGIA COMUNICĂRII: IDENTITATE ÎN CONTEXTUL EUROPEAN(AMTAP, 2023) Zubenschi, MarianaCursul ”Psihologia comunicării: identitate în context european” este destinat studenților de la ciclul I al studiilor universitare și urmărește formarea competențelor de bază în domeniul comunicării în context european. Disciplina în cauză este parte a ”Modulului interdisciplinar privind identitatea culturală europeană”, implementat în cadrul proiectului Erasmus+ Jean Monnet - JMO-2022-MODULE -101085561 - TEIDCIPEI - „Dezvoltarea identității europene prin cultură în procesul de integrare europeană”. Curriculumul se bazează pe modelul inovativ Research, Development, and Diffusion (RD&D). Cursul european al Republicii Moldova, precum și racordarea sistemului învățământului superior din țară la cel european, necesită înțelegerea și conștientizarea atitudinilor și opiniilor față de sine și identitatea europeană, în mediile universitare și o abilitare a tinerilor în arta comunicării și a relațiilor interumane axate pe valorile europene ale demnității umane, egalității, libertății, sustenabilității, integrității, responsabilității sociale etc., fapt care va contribui la orientarea valorică a personalității artistice. Unitatea de curs ”Psihologia comunicării: identitate în context european” se constituie din patru unități de conținut care vizează cadrul conceptual al psihologiei comunicării, sinele și identitatea socială, formele comunicării, aspecte conceptuale ale identității europene și conflictul versus valori identitare europene. Curriculumul la disciplina dată conține 30 ore (contact direct), dintre care 15 ore de curs, 15 seminare și 60 ore lucru individual.Item DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR DIGITALE LA DISCIPLINA PSIHOLOGIA COMUNICĂRII: IDENTITATE ÎN CONTEXT EUROPEAN(AMTAP, 2024) Zubenschi, MarianaDisciplina „Psihologia comunicării: identitate în context european” este destinată studenților de la ciclul I al studiilor universitare și face parte din proiectul Erasmus+ Jean Monnet – JMO-2022-MODULE-101085561-TEIDCIPEI. Curriculumul de 30 de ore, împărțit în module, seminare și lucru individual utilizează modelul RD&D și integrează competențe digitale esențiale prin aplicații educaționale precum Google Clasroom, Quizizz, Piktochart, Padlet ș.a. Cursul cuprinde patru module: sinele și identitatea socială, formele comunicării, perspective sociopsihologice asupra identității europene și conflicte versus valori identitare europene. Interdisciplinaritatea oferă studenților posibilitatea să înțeleagă semnificația identității culturale și să își dezvolte competențele de comunicare prin sarcini individuale și de grup, folosind tehnologii digitale interactive și strategii de învățare practică. Această abordare interdisciplinară pregătește studenții să comunice eficient și să abiliteze diverse tehnici care le vor ajuta să se afirme cu încredere drept personalități adulte într-un context european divers prin transcendența de sine. The discipline „Psychology of Communication: Identity in European context” is aimed for students from the first cycle of university studies and is part of the Erasmus+Jean Monnet project – JMO-2022-MODULE-101085561-TEIDCIPEI. The 30-hour curriculum, divided into modules, seminars and individual work, uses the RD&D model and integrates essential digital skills through educational applications such as Google Classroom, Quizizz, Piktochart, Padlet etc. The course includes four modules: self and social identity, forms of communication, socio-psychological perspectives on European identity and conflicts versus European identity values. Interdisciplinarity allows students to understand the meaning of cultural identity and develop their communication skills through individual and group assignments, using digital interactive technologies and hands-on learning strategies. This interdisciplinary approach prepares students to communicate effectively and empower various techniques that will help them confidently assert themselves as adult personalities in a diverse European context through self-transcendence.