Browsing by Author "Roman, Ruslana"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item ACREDITAREA INSTITUȚIONALĂ CA INSTRUMENT DE ÎMBUNĂTĂȚIRE A PERFORMANȚEI UNIVERSITARE(AMTAP, 2024) Roman, RuslanaAcreditarea instituțională reprezintă un proces important în învățământul superior, cu impact semnificativ asupra performanței universitare. În acest articol, autorul explorează modul în care acreditarea instituțională poate acționa ca un instrument cheie pentru îmbunătățirea calității și eficienței învățământului superior. Prin intermediul evaluării și certificării formale, acreditarea încurajează universitățile să respecte standardele de calitate stabilite, promovând astfel excelența academică. Articolul evidențiază, de asemenea, beneficiile acreditării instituționale asupra studenților, care pot avea încredere că primesc o educație de calitate, pot accesa resurse academice de înaltă calitate și pot profita de mobilitatea academică internațională. În plus, acreditarea poate servi ca un instrument de marketing pentru universități, atrăgând studenți, profesori și investitori. Cuvinte-cheie: acreditare, performanță universitară, asigurarea calității, acreditare instituțională, îmbunătățire continuă, învățământ superior, proiectul QFORTE Institutional accreditation is an important process in higher education, with a significant impact on university performance. In this article, the author explores how institutional accreditation can act as a key tool for improving the quality and efficiency of higher education. Through formal assessment and certification, accreditation encourages universities to meet set quality standards, thereby promoting academic excellence. The article also highlights the benefits of institutional accreditation for students, who can be assured of receiving a quality education, have access to high-quality academic resources and benefit from international academic mobility. In addition, accreditation can serve as a marketing tool for universities, attracting students, teachers and investors. Keywords: accreditation, academic performance, quality assurance, institutional accreditation, continuous improvement, higher education, project QFORTEItem GHIDUL PRACTICII PEDAGOGICE: indicații metodice(AMTAP, 2021) Roman, RuslanaLucrarea metodică Ghidul practicii pedagogice este elaborat în ajutorul studenților din cadrul Academiei de Muzică, Teatru și Arte Plastice, precum și conducătorilor și coordonatorilor practicii pedagogice. În lucrarea dată se descrie procesul de organizare a practicii pedagogice. De asemenea, sunt prezentate etapele, modul de desfăşurare, precum şi actele aferente.Item METODOLOGIA FORMĂRII DEPRINDERILOR DE CITIRE LA PRIMA VEDERE LA DISCIPLINA PIAN: elaborare metodică(AMTAP, 2021) Roman, RuslanaLucrarea de fată este dedicată unei dintre cele mai actuale probleme de constituire ale pianistului – dezvoltării aptitudinii de citire la prima vedere, în special a formării abilității motorii necesare pentru aptitudinea dată. Deoarece această capacitate nu este înnăscută, formarea şi dezvoltarea ulterioară a acestei deprinderi este una dintre problemele centrale ale educației muzicale. Citirea la prima vedere este un proces complicat, care necesită dezvoltarea unui întreg complex de aptitudini, precum: tehnica pianistică, reprezentări muzical-auditive, auzul intern. În lucrarea dată sunt descrise exerciții care pot servi drept fundament esențial pentru formarea şi dezvoltarea aptitudinii analizate.