3. Facultatea Artă Teatrală, Coregrafică şi Multimedia
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 3. Facultatea Artă Teatrală, Coregrafică şi Multimedia by Subject "arta actorului"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item AMINTIRI ŞI REPERE ALE UNUI TEATRU DE ODINIOARĂ(AMTAP, 2023) Giurescu, AdinaScopul acestei lucrări este de a aminti, succint, câteva dintre personalităţile teatrului românesc de la sfârşitul secolului XIX şi începutul secolului XX. Însemnările se constituie într‑un omagiu adus actorilor, care au imprimat artei teatrale româneşti profesionalism, pasiune şi abnegaţie. Educaţia teatrală (universitară) lasă amprente profunde, vizibile în viitoarea expresie artistică. În acest caz, nedumerirea noastră este cu atât mai mare, cu cât generaţiile prezente tind să ignore contribuţia oamenilor de teatru de odinioară. Putem să ne gândim la Hamlet fără să amintim prestaţia lui Grigore Manolescu? Aristizza Romanescu a fost una dintre figurile cele mai proeminente ale teatrului românesc. S‑a consacrat profesiei de actor, instituind meseriei un statut respectabil; ea a subliniat posibila funcţie socială a artei teatrale. Incursiunea noastră sumară în perioada amintită a teatrului românesc îndeamnă la observarea nivelului de profesionalism la care arta actorului se desfăşoară astăzi. The purpose of this paper is to briefly recall some of the personalities of the Romanian theater from the end of the 19th century and the beginning of the 20th century. The notes are a tribute to the actors, who imprinted the Romanian theatrical art with professionalism, passion and selflessnes. Theatrical (university) education leaves deep imprints, visible in the future artistic expression. In this case, our bewilderment is all the greater, as the present generations tend to ignore the contribution of the theater people of yesteryear. Can we think of Hamlet without mentioning Grigore Manolescu’s performance? Aristizza Romanescu was one of the most prominent figures of the Romanian theater. She dedicated herself to the profession of actor, establishing a respectable status for this occupation; she emphasized the possible social function of theatrical art. Our brief foray into the aforementioned period of Romanian theater urges us to observe the level of professionalism at which the actor’s art is performed today.Item NEOMARXISMUL REFRACTAR ŞI RETROGRADAREA SISTEMULUI DE VALORI(AMTAP, 2023) Giurescu, VictorMergând pe convingerea idealistă că oamenii se nasc egali, Lenin a proclamat că orice slujnicuţă de la bucătărie poate conduce ţara. Deşi sună frumos în teorie, în practică un asemenea ideal s‑a transformat într‑un triumf al mediocrităţii. În loc să li se ofere tuturor şansa de a se dezvolta în funcţie de talentele personale, a fost mai simplu să se apeleze la uniformizarea oamenilor talentaţi, astfel încât cu toţii să ajungă la acelaşi nivel. Despre artă trebuie să vorbim şi să scriem simplu, pe înţelesul tuturor. Exprimările savante îi sperie pe elevi. Ele le stimulează creierul, dar nu şi sufletul. Din această cauză, în momentul creaţiei intelectul uman sufocă emoţia artistică şi subconştientul, care joacă un rol important în curentul nostru artistic. Dar este foarte greu să vorbeşti şi să scrii ,,simplu” despre un proces atât de complex precum cel de creaţie. Vs.Meyerhold l‑a abandonat pe K.S. Stanislavski, dar asta nu l‑a oprit să spună că atunci când te duci la teatru NU trebuie să te identifici. Acting on the idealistic belief that men are born equal, Lenin proclaimed that any kitchen maid could rule the country. Although it sounds nice in theory, in practice such an ideal has turned into a triumph of mediocrity. Instead of giving everyone a chance to develop according to their individual talents, it was easier to resort to leveling talented people so that they all reach the same level. We must speak and write about art simply, in a way that everyone can understand. Scholarly expressions scare the students. They stimulate their brains, but not their souls. And because of this, at the moment of creation, the human intellect suffocates the artistic emotion and the subconscious, which plays an important role in our artistic current. But it is very difficult to speak and write „simply” about such a complex process as the creative one. Vs. Meyerhold abandoned K.S. Stanislavski, but that didn’t stop him from saying that when you go to the theater you should NOT identify yourself.