5. Departamentul Ştiinţe Socio-Umanistice şi Limbi Moderne
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 5. Departamentul Ştiinţe Socio-Umanistice şi Limbi Moderne by Subject "artă europeană"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item ABORDĂRI INOVATIVE ÎN PREDAREA DISCIPLINEI CURENTE ȘI SINTEZE ÎN ARTA EUROPEANĂ MODERNĂ ȘI CONTEMPORANĂ(AMTAP, 2024) Rocaciuc, VictoriaArticolul evidențiază abordările inovative în predarea disciplinei „Curente și Sinteze în Artă Europeană Modernă și Contemporană” în cadrul proiectului Jean Monnet TEIDCIPEI. În cadrul lecțiilor s-au analizat expozițiile de artă plastică, precum și evoluția proceselor istorico-culturale și a curentelor stilistice moderne și influența acestora asupra procesului artistic autohton. Prin prezentarea informațiilor în foto și video prezentări se oferă studenților perspective asupra diverselor domenii artistice. Expoziții contemporane lansate la Chișinău sunt integrate în curriculum. Acest demers contribuie la formarea unei viziuni complete și interdisciplinare asupra artei europene, subliniind conexiunile dintre domeniile artistice. Este un efort de a înțelege și interpreta operele contemporane în contextul curent al proceselor culturale și artistice, oferind studenților o experiență educativă actualizată. The article highlights innovative approaches in teaching the course „Currents and Synthesis in Modern and Contemporary European Art” within the Jean Monnet project: TEIDCIPEI. During the lessons, visual art exhibitions were analyzed, along with the evolution of historical-cultural processes and modern stylistic trends, and their influence on the indigenous artistic process. By presenting information through photo and video presentations, the students are provided with perspectives on various artistic fields. Contemporary exhibitions launched in Chisinau are integrated into the curriculum. This initiative contributes to forming a comprehensive and interdisciplinary understanding of European art, emphasizing the connections between artistic domains. It is an effort to understand and interpret contemporary works in the context of the current cultural and artistic processes, providing students with an updated educational experience.Item CURRICULUM FOR THE DISCIPLINE MOVEMENTS AND SYNTHESES IN MODERN AND CONTEMPORARY EUROPEAN ART(AMTAP, 2023) Rașchitor, TatianaCurente şi sinteze în arta europeană modernă și contemporană este un curs teoretic destinat studenților de la Ciclul II, facultatea Arte Plastice Decorative și Design, facultatea Artă Teatrală, Coregrafie și Multimedia, și facultatea Artă Muzicală. Cursul este prevăzut pentru 45 de ore contact direct. Curriculum face parte din Modulului Interdisciplinar privind Identitatea Culturală Europeană implementat în cadrul proiectului Erasmus+ Jean Monnet -JMO-2022-MODULE –101085561 – TEIDCIPEI- „Dezvoltarea identității europene prin cultură în procesul de integrare europeană”. Rolul acestei discipline este unul informativ (dotează masteranzii cu informaţii privind tendințele de stil, aspecte transdisciplinare ale artei, morfologia, iconografia, mediile, procedeele artistice moderne și contemporane, dar și teoriile artei moderne și postmoderne europene) şi altul formativ (formează atitudini perceptive creatoare prin dezvoltarea şi educarea gustului estetic, capacității de analiză şi a judecăţii de valoare).Item CURRICULUM LA DISCIPLINA CURENTE ȘI SINTEZE ÎN ARTA EUROPEANĂ MODERNĂ ȘI CONTEMPORANĂ:(AMTAP, 2023) Rașchitor, TatianaCurente şi sinteze în arta europeană modernă și contemporană este un curs teoretic destinat studenților de la Ciclul II, facultatea Arte Plastice Decorative și Design, facultatea Artă Teatrală, Coregrafie și Multimedia, și facultatea Artă Muzicală. Cursul este prevăzut pentru 45 de ore contact direct. Curriculum face parte din Modulului Interdisciplinar privind Identitatea Culturală Europeană implementat în cadrul proiectului Erasmus+ Jean Monnet -JMO-2022-MODULE –101085561 – TEIDCIPEI- „Dezvoltarea identității europene prin cultură în procesul de integrare europeană”. Rolul acestei discipline este unul informativ (dotează masteranzii cu informaţii privind tendințele de stil, aspecte transdisciplinare ale artei, morfologia, iconografia, mediile, procedeele artistice moderne și contemporane, dar și teoriile artei moderne și postmoderne europene) şi altul formativ (formează atitudini perceptive creatoare prin dezvoltarea şi educarea gustului estetic, capacității de analiză şi a judecăţii de valoare). Cursul teoretic Curente şi sinteze în arta europeană modernă și contemporană urmăreşte să furnizeze masteranzilor o perspectivă asupra dinamicii sistemelor formale ale artei moderne și contemporane, a limbajelor, şi tipologiilor artistice, în raport cu exigenţele cadrului cultural și tehnologic al modernității europene. Cursul punctează evoluția și cele mai importante aspecte ale artei europene din 1860 până în prezent analizând un repertoriu bogat de opere realizate în domeniul artelor plastice, artelor muzicale și a artei teatrale.Item REALIZĂRI ȘI PERSPECTIVE ÎN DEZVOLTAREA IDENTITĂȚII CULTURALE EUROPENE A TINERETULUI CREATOR(AMTAP, 2024) Lazarev, LudmilaObiectivul integrării europene a Republicii Moldova presupune susținerea și implementarea politicilor culturale europene ca element important de consolidare şi coeziune socială pentru dezvoltarea sentimentului de apartenență la identitatea europeană. Tinerii creatori pot contribui la procesul de integrare europeană prin creativitate și activitate artistică bazată pe valori culturale și umane europene. Acest articol explorează realizările recente și perspectivele de construire a identității culturale europene în rândul studenților din învățământul artistic prin implementarea proiectelor europene. The objective of the European integration of the Republic of Moldova implies the support and implementation of European cultural policies as an important element of consolidation and social cohesion for the development of the feeling of belonging to the European identity. Young creators can contribute to the process of European integration through creativity and artistic activities based on European cultural and human values. This article explores the recent achievements and perspectives in building European cultural identity among the students in the artistic education through the implementation of European projects.