2. Facultatea Artă Muzicală
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2. Facultatea Artă Muzicală by Subject "analiză interpretativă"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item CONCERTUL PENTRU CORN ȘI ORCHESTRĂ DE PAUL HINDEMITH: UNELE PARTICULARITĂȚI COMPOZIȚIONALE ȘI INTERPRETATIVE(AMTAP, 2025) Zlotescu, VictorConcertul pentru corn și orchestră de Paul Hindemith este analizat din perspectiva compozițională și interpretativă, subliniindu-se inovațiile stilistice ale compozitorului. Lucrarea, dedicată cornistului Dennis Brain, combină trăsăturile baroce cu tehnicile moderne, inclusiv atonalismul și dodecafonismul. Autorul articolului descrie structura concertului și analizează elementele de ritm, metru și orchestrare. Prima mișcare introduce tema printr-o construcție bipartită cu repriză, a doua mișcare este un scherzo alert, iar finalul, cel mai complex, include o secțiune recitativă, pe textul unui poem scris de Hindemith. Sunt evidențiate dificultățile tehnice pentru cornist, inclusiv utilizarea digitației opționale și necesitatea exactității ritmice. Autorul articolului pune în valoare libertatea interpretativă a solistului, precum și modul în care Hindemith exploatează posibilitățile timbrale ale instrumentului, reușind să îmbine cu iscusință complexitatea tehnică cu expresivitatea. Cuvinte-cheie: concert, corn, orchestră, Paul Hindemith, poem, analiză interpretativă Concerto for Horn and Orchestra by Paul Hindemith is analyzed from both a compositional and interpretative perspective, highlighting the composer’s stylistic innovations. Dedicated to horn player Dennis Brain, the piece combines Baroque characteristics with modern techniques, including atonality and dodecaphony. The author of the article describes the concerto’s structure and analyzes elements of rhythm, metre, and orchestration. The first movement introduces the theme through a bipartite construction with a reprise, the second movement is a lively scherzo, and the final movement, the most complex, includes a recitative section with a poem written by Hindemith. The technical challenges for the horn player are underlined, including the use of optional fingering and the necessity of rhythmic precision. The author emphasizes the interpretative freedom of the soloist, as well as the way Hindemith explores the timbre possibilities of the instrument, skillfully combining technical complexity with expressiveness. Keywords: concerto, horn, orchestra, Paul Hindemith, poem, interpretative analysisItem ДИСЦИПЛИНА ОБЩЕЕ ФОРТЕПИАНО: К ПРОБЛЕМЕ ОСОБЕННОСТЕЙ МЕТОДИКИ ПРЕПОДАВАНИЯ В КОНТЕКСТЕ РАЗВИВАЮЩЕГО ОБУЧЕНИЯ(AMTAP, 2024) Melnic, Tamara„Pianul general”, ca disciplină muzicală independentă, există pe teritoriul Republicii Moldova încă de la sfârșitul secolului XIX. Continuând tradițiile iluministe stabilite istoric și punând în prim-plan problema dezvoltării muzicale, acest curs și astăzi are drept scop principal dezvoltarea unui muzician de orientare universală, educarea unei personalități creative multilateral dezvoltate. În opinia autorului, care se bazează pe cercetări cu autoritate, direcția prioritară în înțelegerea științifică și metodologică a subiectului trebuie considerată dezvoltarea creativă a principiilor instruirii de dezvoltare, iar implementarea practică a principiilor instruirii de dezvoltare ar contribui la ridicarea eficienței instruirii pianistice a studenților de la toate specialitățile. „General Piano” as an independent musical discipline has existed on the territory of the Republic of Moldova since the end of the 19th century. The course today, continuing the historically established educational traditions, putting forward the problem of musical development as the main one, considers as its main goal the development of a musician of universal orientation, the education of a versatile creative personality. In the author’s opinion, which is based on authoritative research, the priority direction in the scientific and methodological understanding of the subject should be considered the creative formation of the principles of developing training, and the introduction into practice of some methods of development teaching can greatly increase the effectiveness of general piano training for the students of all specialties