2. Facultatea Artă Muzicală
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2. Facultatea Artă Muzicală by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 128
Results Per Page
Sort Options
Item REFLECŢII ASUPRA PEDALIZĂRII ÎN ARTA INTERPRETATIVĂ PIANISTICĂ(AMTAP, 2003) Muntean, Galina;Item ION BAZILEVSKI - REMARCABIL MAESTRU AL CULTURII MUZICALE DIN CHIŞINĂU(AMTAP, 2003) Muntean, GalinaIstoria culturii muzicale a oraşului Chişinău este bogată şi strălucitoare, dar în multe cazuri nedescoperită. Ţelul meu este de a elucida un nume extraordinar, care a lăsat o urma deosebită în viaţa muzicală a oraşului, care a fost pianistul, maestrul de concert, compozitorul şi dirijorul Ion Claudio Bazilevski, născut la 9 martie 1872 în Moscova.Item PROCEDEE DE PEDALIZARE LA PIAN(AMTAP, 2003) Muntean, GalinaItem GENURILE BISERICEŞTI ÎN CREAŢIA LUI HECTOR BERLIOZ(2005) Melnic, VictoriaItem REFLECŢII ASUPRA CREAŢIEI SIMFONICE A LUI GHENADIE CIOBANU(2008) Axionov, VladimirItem TRADIȚIA LĂUTĂREASCĂ DIN R. MOLDOVA: ISTORIE ȘI CONTEMPORANEITATE: Teze preliminarii(2010) Bunea, DianaThe study treats lautar tradition from Moldova, which is an outstanding musical-cultural phenomenon and a component part of traditional musical culture from Moldova. Nowadays the lautar tradition preserved well in the northern and southern part of Moldova. The research contains references to different aspects of the lautar phenomenon, including bands, lautars’ musical instruments and others. We think that the establishment of lautar tradition’s role and importance, not only as a part of our traditional culture, but also in a much larger cultural-geographical area is one of the priorities of the local ethnomusicology.Item EPOCA MARIEI BIEŞU ÎN EVOLUŢIA TEATRULUI LIRIC DE LA CHIŞINĂU(2010) Axionov, VladimirItem TRĂSĂTURI CONCEPTUALE ŞI ARHITECTONICE ALE SIMFONIEI „EMINESCU” DE TEODOR ZGUREANU(2010) Axionov, VladimirItem „PIERROT LUNAIRE” DE ARNOLD SCHÖNBERG ÎNTRE TRADIȚIE ȘI INOVAȚIE(2010) Axionov, VladimirThe new treatment of melodrama and cycle of the poems put on music is certain. The continuity of the hero from the character of a comedy of masks and modification of this tradition in a context of expressionism is revealed. Influence of magic of numbers on structure of work is shown. Modification of elements of recent romanticism and symbolism in semantics of work is disclosed.Item „STIHIRA” DE PAVEL RIVILIS ÎNTRE TRADIŢIE ŞI INOVAŢIE(2011) Axionov, VladimirItem STUDII MUZICOLOGICE(MediaMusica, 2012) Axionov, VladimirItem UNELE ASPECTE ISTORICE ALE DEZVOLTĂRII TEHNICII PIANISTICE ÎN SECOLELE XVI – XX(AMTAP, 2012) Pancovschi, LudmilaPrintre scopurile acestei lucrări se află dezvăluirea aspectelor istoriografice ale apariției pianului și a artei interpretative pianistice în Europa, de la începuturi și până în prezent. Aceste procese au fost strâns legate și de activitatea unor mari pianiști, compozitori și maeștri lutieri, ce au creat acest instrument, dezvoltând, pe parcursul a câtorva secole, o artă interpretativă strălucită.Item INDICAȚII METODICE PENTRU STUDIEREA ȘI INTERPRETAREA CONCERTULUI PENTRU VIOLĂ ŞI ORCHESTRĂ ES-DUR DE ALESSANDRO ROLLA(AMTAP, 2012) Andrieş, VladimirLucrarea include analiza particularităților compoziționale și interpretative ale Concertului pentru violă și orchestră de A.Rolla în vederea identificării principalelor dificultăți tehnice și artistice precum și unele consideraţii metodice asupra depășirii acestora în procesul de s tudiere și interpretare a ConcertuluiItem RECOMANDĂRI METODICE ASUPRA INTERPRETĂRII CICLULUI DE PIESE PENTRU PIAN „ANOTIMPURILE” DE P. CEAIKOVSKI(AMTAP, 2012) Pancovschi, LudmilaUnul din principalele scopuri ale lucrării de faţă este de a ajuta profesorii şcolilor de muzică şi a liceelor în procesul de studiu al ciclului „Anotimpurile” de P. Ceaikovski. În procesul de studiu al lucrării lui P.Ceaikovski, în faţa copilului-interpret pot apărea un şir de probleme legate de haşuri, digitaţie, emiterea sunetului, pedalizare. Toate aceste probleme vor fi abordate în procesul de analiză metodică a fiecărei piese.Item INDICAȚII METODICE PENTRU STUDIEREA ȘI INTERPRETAREA CONCERTULUI PENTRU VIOLĂ ŞI ORCHESTRĂ DE BELA BARTÓK(AMTAP, 2012) Andrieş, VladimirLucrarea include analiza particularităților compoziționale și interpretative ale Concertului pentru violă și orchestră de B. Bartók în vederea identificării principalelor dificultăți tehnice și artistice precum și unele consideraţii metodice asupra depășirii acestora în procesu l de studiere și interpretare a ConcertuluiItem RECOMANDĂRI METODICE ASUPRA INTERPRETĂRII CICLULUI VOCAL ŞAPTE MELODII PE VERSURI DE CLEMENT MAROT DE GEORGE ENESCU(AMTAP, 2012) Pancovschi, LudmilaItem ISTORIA UNEI EXCEPȚII: TRILOGIA SACRĂ „COPILĂRIA LUI CRIST” DE HECTOR BERLIOZ(2013) Melnic, VictoriaHector Berlioz has a special place in European music’s history. Each of his creations is unique not only in the overall ensemble of his works but also in the history of those respective genres. This study examines the Christ’s Childhood oratorio which stands out in the context of the works of Berlioz for various reasons. Most critics have identified a twist of style: after the great Babylonian constructions from Requiem and Te Deum, Berlioz created this small sacred trilogy in a style intentionally archaic, simple and naïve. The premiere of the trilogy has been his only success among the Parisian audience, reinforcing the notoriety Berlioz achieved abroadItem ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ КАМЕРНО-АНСАМБЛЕВОГО ИСПОЛНИТЕЛЬСТВА: методическая разработка(AMTAP, 2014) Lapicus, Anatolie; Mahovici, IurieНастоящее методическое пособие посвящено одному из наиболее важных аспектов ансамблевого музицирования, а именно — психологическим аспектам совместного исполнительства. Опираясь как на солидную теоретическую базу, так и на собственный богатый опыт камерного исполнительства, концертной деятельности, авторы настоящего труда синтезируют наиболее важные положения, касающиеся данной проблемы. Одним из положительных качеств работы является ее междисциплинарный характер, основанный на интеграции знаний самых разных наук — музыковедения, теории и истории исполнительского искусства, психологии творчества, педагогики. Авторы обращаются к таким категориям, как коммуникация, творческое сопереживание исполнителей, методы формирования профессионально-коммуникативных качеств музыкантов, вопросы эстрадного самообладания, коммуникативной креативности в классе камерного ансамбля и др. Теоретические положения, сформулированные в работе, дополнены воспоминаниями и высказываниями выдающихся музыкантов-практиков — как пианистов, так и представителей других исполнительских специальностей. Чувствуется также отражение огромного исполнительского опыта, накопленного участниками фортепианного дуэта А. Лапикус – Ю. Махович, а также их деятельность в качестве исполнителей в рамках различных камерных составов.