3. Articole
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 3. Articole by Author "Jabinschi, Ion"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item INFLUENŢA PLEIN-AIRULUI ASUPRA DEZVOLTĂRII PERCEPŢIEI VIZUALE A STUDENŢILOR ÎN PICTURĂ(AMTAP, 2023) Jabinschi, IonAutorul pune în valoare o metodă specifică de dezvoltare a percepţiei vizual — plein-airul, care este considerată una dintre cele mai eficiente în educaţia artistico-plastică a studenţilor, în special, în formarea şi dezvoltarea abilităţilor percepţiei vizuale prin creaţii proprii de pictură. De asemenea, autorul punctează repere pentru o receptare corectă şi eficientă a mediului înconjurător redat pe suprafaţa tabloului/pânzei direct în sânul naturii. Aplicând tehnici şi tehnologii picturale, studenţii/educabilii însuşesc cele mai importante structuri şi modele ale tabloului artistic al naturii/din natură, se familiarizează cu sistemul perceptiv-vizual şi estetic. Astfel, începe formarea şi stabilirea atitudinilor şi relaţiilor cu lumea şi mediul înconjurător pe care studenţii le pot reda printr-o viziune proprie.Item REPERE CONCEPTUAL‑ESTETICE PRIVIND UTILIZAREA PLEIN‑AIRULUI CU STUDENŢII(AMTAP, 2023) Jabinschi, IonAutorul punctează repere pentru o receptare corectă şi eficientă a mediului înconjurător redat pe suprafaţa tabloului pânzei direct în sânul naturii. Aplicând tehnici şi tehnologii picturale, studenţii/educabilii însuşesc cele mai importante structuri şi modele ale tabloului artistic al/din naturii/ă, se familiarizează cu sistemul perceptiv‑vizual şi estetic; începe formarea şi stabilirea atitudinilor şi relaţiilor cu lumea/mediul înconjurător, cu raportul artistului plastic/pictorului faţă de natură şi faţă de sine ca relaţie de cunoaştere care este dat de raportul subiect‑obiect, pe care îl poate reda/expune într‑o viziune proprie în/prin creaţia sa. Creaţia prin pictură în plein‑air presupune o aprofundare a cunoştinţelor şi practicarea/exersarea continuă, materializarea ideilor prin culori, care este o metoda eficientă de educaţie artistico‑estetică. The author points out the guidelines for a correct and efficient reception of the environment rendered on the surface of the painting/canvas directly in the bosom of nature. Applying pictorial techniques and technologies, students/learners acquire the most important structures and models of the artistic picture of/from nature, familiarize themselves with the perceptual‑visual and aesthetic system; begins the formation and establishment of attitudes and relationships with the world /surrounding environment, with the plastic artist/painter’s relationship with nature and with himself as a knowledge relationship that is given by the subject‑object relationship, which he can render/expose in a vision of his own in/through his creation. Creation through plein‑air painting, involves a deepening of knowledge and continuous practice/exercise, the materialization of ideas through colors, which is an effective method of artistic‑aesthetic education.