Browsing by Author "Badrajan, Svetlana"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item ETAPE ÎN APARIȚIA ȘI DEZVOLTAREA PROFESIONALISMULUI INSTRUMENTAL DE TRADIȚIE ORALĂ(AMTAP, 2019) Badrajan, Svetlana; Slabari, NicolaeSuportul de curs Etape în apariția și dezvoltarea profesionalismului instrumental de tradiție orala este important pentru completarea surselor didactice la disciplina Istoria artei interpretative la instrumente populare, existente doar sub forma de studii și articole. Scopul acestui suport de curs este de a prezenta multilateral un segment important din istoria interpretarii instrumentale populare și anume apariția și dezvoltarea profesionalismului instrumental de tradiție orala. Materialele suportului de curs vor facilita activitatea de învațare a studentului, îl va ajuta sa se orienteze în diversitatea surselor bibliografice, sa se pregateasca pentru seminare, totodata sa-ți formeze o viziune sistemica asupra fenomenului profesionalismului instrumental de tradiție orala, pe care îl reprezinta și îl vor dezvolta în continuare prin activitatea lor dupa absolvirea Academiei de Muzica, Teatru și Arte Plastice.Item ETAPE ÎN APARIȚIA ȘI DEZVOLTAREA PROFESIONALISMULUI INSTRUMENTAL DE TRADIȚIE ORALĂ: suport de curs(AMTAP, 2024) Badrajan, Svetlana; Slabari, NicolaeSuportul de curs Etape în apariția și dezvoltarea profesionalismului instrumental de tradiție orală este important pentru completarea surselor didactice la disciplina Istoria artei interpretative la instrumente populare, existente doar sub formă de studii și articole. Scopul acestui suport de curs este de a prezenta multilateral un segment important din istoria interpretării instrumentale populare și anume apariția și dezvoltarea profesionalismului instrumental de tradiție orală. Materialele suportului de curs vor facilita activitatea de învățare a studentului, îl va ajuta să se orienteze în diversitatea surselor bibliografice, să se pregătească pentru seminare, totodată să-și formeze o viziune sistemică asupra fenomenului profesionalismului instrumental de tradiție orală, pe care îl reprezintă și îl vor dezvolta în continuare prin activitatea lor după absolvirea Academiei de Muzică, Teatru și Arte Plastice. The present course support is key in completing the teaching resources for the discipline “The history of interpretive art in popular instruments”, which currently exist only as studies and articles. The purpose of this course support is to present multilaterally an important part in the history of instrumental folk interpretation, namely the emergence and development of the instrumental professionalism of oral tradition. The materials in this course support will facilitate the students’ learning activity, will help them navigate the diversity of the bibliographic sources, prepare for seminars, as well as form an overarching vision on the phenomenon of the instrumental professionalism of oral tradition, which the students themselves represent and will further develop through their activity after graduating from the Academy of Music, Theater and Fine Arts.Item GHID METODIC PENTRU PERFECTAREA TEZEI DE LICENȚĂ(AMTAP, 2019) Badrajan, SvetlanaLa elaborarea acestul ghid au fost consultate lucrări metodice ale genului din diferite domenii de studii ciclul I de la USM, UPS Ion Creangă, US Alecu Russo din Bălți, ULIM ș.a. și valorificate ținând cont de conținutul și specificul activității științifico-metodice în învățământul artistic superior. Scopul ghidului constă în stabilirea regulilor generale privind elaborarea şi susţinerea tezelor de licenţă în cadrul Academiei de Muzică, Teatru și Arte Plastice din Moldova.Item INTERPRETAREA CREAȚIILOR VOCALE NERITUALE(AMTAP, 2019) Badrajan, SvetlanaLucrarea metodica Note de curs la disciplina Istoria Artei interpretative vocale populare, care constituie o parte componenta a Planului de învatamânt universitar, la ciclu I/ Licenta este axata pe instruirea studentului la specialitatea Canto popular și crearea viitorului interpret de muzica populara, de asemenea a specialistului in domeniul patrimoniului muzical imaterial, direcție actuala importanta și absolut necesara sub aspectul salvgardarii și valorificarii acestui domeniu al culturii naționale. Scopul notelor de curs este de a trasa repere fundamentale la tema Interpretarea creațiilor vocale nerituale, necesare pentru transmiterea și însușirea de catre studentul de la specialitatea Canto popular a unui segment important din cadrul cursului de Istoria artei interpretative vocale populare; de a înțelege importanța promovarii folclorului muzical vocal în contemporaneitate prin prisma educației și pegatirii la cel mai înalt nivel profesional.Item OBICEIURILE CALENDARISTICE DE IARNĂ: note de curs(AMTAP, 2021) Badrajan, Svetlana; Bunea, DianaNotele de curs Obiceiurile calendaristice de iarnă la disciplina Ritualuri populare reprezintă sumarul unui modul ce se desfășoară pe parcursul semestrului II, la anul I de studiu. Tematica largă a acestui compartiment include toate aspectele teoretice ale subiectelor – noțiuni și definiții, semnificații și simboluri, formele de desfășurare, clasificări poetice, particularitățile interpretării ș.a. Notele de curs oferă un suport teoretic amplu despre întreg arsenalul de obiceiuri de iarnă românești: Colindatul, Plugușorul, Sorcova, Semănatulș.a., care se regăsesc și astăzi în practica interpretativă populară, în mediile tradiționale, Colindatul în ceata bărbătească fiind introdus și în Lista reprezentativă a Patrimoniului universal imaterial a UNESCO. Scopul notelor de curs este de a prezenta și o largă bibliografie asupra subiectului abordat, care include 80 de titluri de studii fundamentale, articole științifice, colecții de folclor care reprezintă un suport didactic serios care va facilita atât aprofundarea teoretică, cât și activitățile practice legate de obiceiurile de iarnă românești.Item REPERE TEMATICE LA DISCIPLINA FOLCLOR MUZICAL: suport de curs(AMTAP, 2019) Badrajan, SvetlanaSuportul de curs este destinat profesorilor și studenților de la specialitațile muzicologie si compoziție, dar poate fi utilizați de reprezentanții altor specilaitați. Lucrarea metodica trateaza teme, care corespun curriculei la disciplina Folclor muzical: Folclor, folcloristica, etnomuzicologie, antropologie muzicala; Morfologia folclorului muzical; Repertorii, genuri, categorii; Organologie și organofonie. Unitațile de curs prezentate în cadrul suportului de curs sunt de un real folos în pregatirea profesionala a muzicienilor, în crearea unei personalitati reprezentative a culturii muzicale nationale. Lucrarea metodica data poate servi ca baza în predarea cursului de Folclor muzical în alte institutii de învătământ.