3. Facultatea Artă Teatrală, Coregrafică şi Multimedia
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 3. Facultatea Artă Teatrală, Coregrafică şi Multimedia by Subject "balet"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item APARIŢIA ŞI DEZVOLTAREA DANSULUI CLASIC: PREMISE ȘI PARTICULARITĂȚI(AMTAP, 2023) Apostol, SnejanaApariția și dezvoltarea dansului clasic și, în special, a baletului a fost influențată de mai mulți factori interni și externi și, în primul rând, de evoluția artei coregrafice populare, baletul devenind genul superior al artei coregrafice. În articolul dat sunt analizate pe larg etapele constituirii dansului clasic, începând cu sec. al XIV-lea și finalizând cu epoca contemporană. Se caracterizează particularitățile dezvoltării dansului clasic, ale baletului, în țările europene, inclusiv în Republica Moldova. Se apreciază și rolul dominant al marilor interpreți și coregrafi în dezvoltarea baletului. Totodată, se pune accent pe abordarea baletului ca gen de artă coregrafică sintetic, care include în sine coregrafia, dramaturgia, muzica, arta plastică.Item ИЗМЕНЕНИЕ ЛЕКСИКИ БАЛЕТНОГО ТЕАТРА В СЕРЕДИНЕ ХХ ВЕКА(AMTAP, 2023) Casian, TatianaAceasta lucrare ştiinţifică discută schimbările în lexicul teatrului de balet. Procesele de transformare lexicului şi a formei spectacolului în baletul rus şi baletul cel din Vest nu se desfăşurau concomitent, ci cu caracteristici speciale. Însă, rezultatul acestor procese este formarea a mijloacelor de expresivitate, care au fost utilizate la sfârşitul secolului al XX‑lea de maeştrii de balet indiferent de originea lor şi originea trupei cu care ei au lucrat. În legătură cu această, au fost studiate tendinţe generale în transformarea mijloacelor de expresivitate a teatrului mondial de balet al secolului precedent. Cu toate acestea, au fost analizate şi descrise acele procese, care erau specifice pentru baletul rus şi baletul cel din Vest. The changes in the language of ballet theatreare examined in this article. The processes of transformation of thelexic and form of the performance took place in the Russian and Western ballet ‑not simultaneously sometimes, but with characteristic features. However, the formation of means of expression became a result of those processes, which by the end of the XX century were used by ballettmeisters, regardless of their origin and the origin of the troupe they worked with. Thus, the general trends in the change of means of expression of the world ballet theatre lexicof the last century are examined. And those processes that were specific for Russian and Western ballet only are analyzed and described as well.