3. Articole
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 3. Articole by Subject "ansamblu vocal de cameră"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item ВОКАЛЬНЫЕ ЦИКЛЫ МОРИСА РАВЕЛЯ В ТВОРЧЕСКОМ НАСЛЕДИИ КОМПОЗИТОРА(AMTAP, 2024) Crasnova-Severin, EcaterinaÎn articol sunt analizate trei cicluri vocale ale lui Maurice Ravel: „Cinq mélodies populaires grecques”, „Chants populaires” și „Deux mélodies hébraiques”. Ele au fost scrise pe parcursul a peste 10 ani – din 1904 până în 1914. Fiecare ciclu este individualizat, are un caracter unic, având în comun sprijinul pe sursa folclorică. Autoarea caracterizează structura ideatică a ciclurilor, specificul lor de gen și stil și particularitățile partidei pianului. Concluziile se referă la faptul că, abordând folclorul, M. Ravel lasă melodia vocală neschimbată și interpretează partida pianului ca pe o componentă cu rol de „comentator”în cadrul ansamblului, sporind expresivitatea liniei vocale și conținând elemente caracteristice. Cuvinte-cheie: melodie vocală, ciclu vocal, ansamblu vocal de cameră, Maurice Ravel, partida pianului, melodie The article analyzes three vocal cycles by Maurice Ravel „Five Greek Folk Melodies”, „Folk Songs” and „Two Jewish Songs”. They were written over the course of 10 years – from 1904 to 1914. Each cycle is individualized, has a unique character, having in common the support on the folklore source. The author characterizes the ideational structure of the cycles, their specific genre and style, and the peculiarities of the piano part. It is concluded that when M. Ravel works with folk sources, he leaves the vocal melody unchanged and performs the piano part as a commenting component of the ensemble, increasing the expressiveness of the vocal line and containing characteristic elements. Keywords: vocal melody, vocal cycle, chamber vocal ensemble, Maurice Ravel, piano part, melody