4. Materiale metodico-didactice
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 4. Materiale metodico-didactice by Subject "artă interpretativă"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item RECOMANDĂRI METODICE ASUPRA INTERPRETĂRII CICLULUI DE PIESE PENTRU PIAN „ANOTIMPURILE” DE P. CEAIKOVSKI(AMTAP, 2012) Pancovschi, LudmilaUnul din principalele scopuri ale lucrării de faţă este de a ajuta profesorii şcolilor de muzică şi a liceelor în procesul de studiu al ciclului „Anotimpurile” de P. Ceaikovski. În procesul de studiu al lucrării lui P.Ceaikovski, în faţa copilului-interpret pot apărea un şir de probleme legate de haşuri, digitaţie, emiterea sunetului, pedalizare. Toate aceste probleme vor fi abordate în procesul de analiză metodică a fiecărei piese.Item RECOMANDĂRI METODICE ASUPRA INTERPRETĂRII CICLULUI VOCAL ŞAPTE MELODII PE VERSURI DE CLEMENT MAROT DE GEORGE ENESCU(AMTAP, 2012) Pancovschi, LudmilaItem STUDIUL NAIULUI: elaborare ştiinţifico-metodică(AMTAP, 2017) Negură, IonElaborarea ştiinţifico-metodică Studiul naiului abordează diverse aspecte ale artei interpretative frecvent întâlnite în practică. Autorul începe cu descrierea detaliată a istoriei apariției și evoluției instrumentului vizat atât în cultura muzicală universală cât și în cea națională, continuând cu descrierea abilităților generale (memorie, auzul etc.). Toate aceste aspecte ale actului interpretativ sunt minuțios analizate din perspectiva artei interpretative la nai, propunîndu-se diverse exerciții și metode de dezvoltare a aptitudinilor utile în practica interpretativă a studenților. Materialele prezentate în această elaborare științifoc-metodică pot fi aplicate la disciplinele Istoria artei interpretative, Metodica predării discipinei de specialitate, Organologie și Instrument. Studiul este destinat atât studenților cât și profesorilor instituțiilor superioare de învățămînt de profil din Republica Moldova.Item UNELE ASPECTE ISTORICE ALE DEZVOLTĂRII TEHNICII PIANISTICE ÎN SECOLELE XVI – XX(AMTAP, 2012) Pancovschi, LudmilaPrintre scopurile acestei lucrări se află dezvăluirea aspectelor istoriografice ale apariției pianului și a artei interpretative pianistice în Europa, de la începuturi și până în prezent. Aceste procese au fost strâns legate și de activitatea unor mari pianiști, compozitori și maeștri lutieri, ce au creat acest instrument, dezvoltând, pe parcursul a câtorva secole, o artă interpretativă strălucită.