3. Articole
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 3. Articole by Author "Badicu, Iurie"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item INDUSTRIA MUZICALĂ GLOBALĂ: TEORIA VERIGILOR SLABE(AMTAP, 2023) Badicu, IurieArticolul este centrat pe analiza culturologică a lanţului valoric al industriei muzicale globale. Cercetarea polarizează componentele structurale ale industriei muzicale globale prin includerea lor în cadrul unei figuri ilustrative elaborate de autor. Acest procedeu este utilizat pentru argumentarea propriei viziuni asupra industriei muzicale, deşi problematica cercetată conţine precedentul incursiunii autorului atât în domeniul funcţional al industriei muzicale cât şi în teoriile anterioare despre industria muzicală. Astfel, în condiţiile persistenţei conflictului dintre creativitatea muzicală şi progresul tehnologic, teoria verigilor slabe evidenţiază principalul aspect structural: erodarea conexiunilor funcţionale dintre componentele proximale ale industriei muzicale şi apariţia breşelor sistemice. Specificul cercetării constă în identificarea şi interpretarea culturologică a verigilor slabe ale actualei industrii muzicale. În rezultat, sunt înaintate două direcţii de dezvoltare a industriei muzicale globale — revolutivă şi involutivă, care conturează două industrii noi: industria muzicii create şi industria sunetului produs. Această cercetare completează spectrul teoretic al sociologiei culturii, precum şi domeniul managementului artistic din sectoarele public şi privat. Totodată, analiza impactului cultural, a industriei muzicale globalizate asupra structurilor autohtone de industrie muzicală oferă cercetării caracter civilizaţional, relevanţă şi aplicabilitate pentru Republica Moldova.Item NUMELE SCENIC ȘI MARCA MUZICALĂ PROTEJATĂ: ANALIZA BRANDINGULUI MUZICAL DIN REPUBLICA MOLDOVA(AMTAP, 2023) Badicu, IuriePrezenta lucrare evidențiază importanța numelui scenic protejat în dezvoltarea industriei muzicale și oferă răspuns la întrebarea: din totalitatea mărcilor comerciale protejate în lume, câte mărci muzicale sunt în Republica Moldova și care sunt acestea? Autorul a desfășurat o cercetare în care a efectuat analiza etapizată și complexă a brandingului muzical autohton. S-au investigat plenar numele scenice protejate și reprezentative pentru industria muzicală din Republica Moldova în perioada anilor 2012-2021. Pentru înregistrarea unui rezultat cantitativ, calitativ, semnificativ și actualizat, autorul a combinat mai multe metode și principii metodologice de cercetare, aplicând mărcilor comerciale următoarele criterii de validare: valabilitatea, reprezentativitatea, valorificarea, valorizarea, conexiunea socială, conexiunea profesională și criteriul apartenenței la industria muzicală din Republica Moldova. Întru evitarea erorilor s-au contrapus și au fost comparate baze de date clasificate, grupate, criptate, structurate și codificate ale diferitor entități reprezentative. Autorul concluzionează prin considerentul că marca muzicală protejată asigură dezvoltarea industriei muzicale autohtone și exercită un impact cultural și economic semnificativ, contribuind astfel la dezvoltarea culturii și societății din Republica Moldova. Prin evidențierea importanței abordării culturologice a numelui scenic protejat, cercetarea reprezintă o noutate în domeniul studiului culturii și a managementului artistic public și privat.