3. Facultatea Artă Teatrală, Coregrafică şi Multimedia
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 3. Facultatea Artă Teatrală, Coregrafică şi Multimedia by Author "Guţu, Zoia"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item COMPOZIȚIA ȘI MONTAREA DANSULUI: ghid metodic(CEP USM, 2019) Batrîncea, Ion; Guţu, ZoiaDansul, ca şi celelalte genuri ale artei, contribuie la dezvoltarea educaţiei estetice a omului de orice vârstă. Atât colectivele coregrafice profesionale, cât şi cele de amatori desfăşoară o vastă activitate de creaţie, propun publicului montări coregrafice de înaltă calitate artistică, diferite ca specie, conţinut şi manieră de interpretare. Toate acestea facilitează perceperea și comprehensiunea operei coregrafice. Colectivul coregrafic capătă individualitate şi irepetabilitate în cazul când conducătorul artistic mânuieşte cu talent arta maestrului de balet. Studiind disciplina „Arta maestrului de balet”, viitorul specialist obține cunoştinţe temeinice în domeniul dansului popular, al celui clasic, istoric-cotidian, sportiv şi modern, sursa principală constituind-o dansul folcloric, care contribuie la păstrarea tradiţiilor şi a obiceiurilor populare. Dansul folcloric imprimă operei coregrafice un conţinut mai bogat și, respectiv, transmite un mesaj amplu. Epoca modernă impune forme şi teme noi în arta coregrafică contemporană. Acestea sunt propuse, în primul rând, de către maeştrii de balet iscusiţi, care se află în fruntea teatrelor sau a colectivelor profesioniste. Studiind limbajul artei coregrafice, sistemul mijloacelor de expresie, viitorul conducător al colectivului coregrafic îşi dezvoltă abilităţile practice caracteristice unui conducător artistic – libertatea gândirii şi experienţa artistică. Activitatea în cadrul colectivelor coregrafice profesionale şi de amatori cere perfecţionarea continuă a măiestriei artistice. Un conducător artistic trebuie să îmbine în mod reuşit calităţile unui bun psiholog, organizator şi pedagog. În același timp, măiestria pedagogului presupune un complex de calităţi personale, ce trebuie să constituie drept model la însuşirea de către discipoli a normelor estetice.Item DANSUL POPULAR SCENIC:EXERSISUL LA BARĂ: ghid metodologic(AMTAP, 2016) Guţu, Zoia; Apostol, Snejana; Batrîncea, Ion; Dohotaru, MaiaDansul popular scenic face parte din principalele componente ale procesului de pregătire a coregrafilor. Bazându-se pe elemente de balet clasic, pe dansul popular, dramaturgia literară şi cea muzicală, el se întâlnește în majoritatea poemelor şi a tablourilor coregrafice. Cunoaşterea elementelor de bază ale dansului popular scenic contribuie la dezvoltarea gândirii creative a studenţilor – viitorii maeştri de balet şi pedagogi. De această problema s-au preocupat mai mulţi specialişti în domeniul artei coregrafice, în special A. Lopuhov, A. Șireaev, A. Bocearov, K. Richter, K. Zațepina, A. Klimov, S. Lifar. Dar în ceea ce priveşte pregătirea specialiştilor în domeniul artei coregrafice, specificul activităţii maestrului de balet, realizările în domeniul respectiv în republică şi în lume actualmente dispunem de foarte puţin material didactic. Ţinând cont de faptul că învăţământul contribuie esenţial la crearea valorilor artistice şi este supus permanent modernizării, în acest studiu întreprindem o tentativă de a aborda problema dezvoltării tehnicii de interpretare a dansului și gândirii creative la studenţi, de a analiza metodele de predare a lecţiei practice, şi de a sistematiza structura lecţiei de dans popular scenic. Tehnologiile predării dansului popular scenic n-au argumentare teoretică adecvată. În acelaşi timp, ele se află în corelaţie cu tendinţele dezvoltării concepţiei învăţământului formativ.