7. Şcoala Doctorală
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 7. Şcoala Doctorală by Subject "compozitori din Republica Moldova"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item CONCERTUL PENTRU VOCE ȘI ORCHESTRĂ: ISTORIE ȘI CONTEMPORANEITATE(2024) Coșciug, TatianaScopul studiului este de a investiga particularitățile și specificul concertelor pentru voce și orchestră, oferind o perspectivă cuprinzătoare asupra trăsăturilor distinctive, valorii interpretative și a semnificației culturale a acestui gen muzical. Prin analiza unor mostre reprezentative ale acestui gen muzical, cercetarea își propune să ofere o înțelegere mai profundă a evoluției și a impactului acestui gen în contextul muzicii clasice contemporane punând accent pe contribuțiile aduse de compozitorii din Republica Moldova, precum T. Zgureanu și O. Negruța. The aim of this research is to investigate the particularities and specifics of concerts for voice and orchestra, providing a comprehensive perspective on the distinctive features, interpretative value, and cultural significance of this musical genre. By analyzing representative examples, the study aims to reveal a deeper understanding of the evolution of vocal concerts in the landscape of contemporary classical music, with a focus on the contributions made by composers from the Republic of Moldova.Item SONATELE PENTRU VIOARĂ ȘI PIAN ALE COMPOZITORILOR REPUBLICII MOLDOVA DIN PERSPECTIVA TRATĂRII INTERPRETATIVE(2024) Saulova, InessaScopul lucrării este studierea potențialului expresiv şi tehnic al genului de sonată pentru vioară şi pian în lucrările compozitorilor din Republica Moldova din a doua jumătate a secolului XX – începutul secolului XXI, ceea ce va contribui la perfecționarea măiestriei interpretării în ansamblu a violoniștilor și pianiștilor, precum și la promovarea creației autorilor autohtoni. The purpose of the thesis: to study the expressive and technical potential of the sonata genre for violin and piano in the works of composers from the Republic of Moldova in the second half of the 20th – beginning 21st centuries in order to identify ways of improving the ensemble skills of violinists and pianists, as well as to promote the work of national authors.