4. Materiale metodico-didactice
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 4. Materiale metodico-didactice by Author "Bunea, Diana"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item OBICEIURILE CALENDARISTICE DE IARNĂ: note de curs(AMTAP, 2021) Badrajan, Svetlana; Bunea, DianaNotele de curs Obiceiurile calendaristice de iarnă la disciplina Ritualuri populare reprezintă sumarul unui modul ce se desfășoară pe parcursul semestrului II, la anul I de studiu. Tematica largă a acestui compartiment include toate aspectele teoretice ale subiectelor – noțiuni și definiții, semnificații și simboluri, formele de desfășurare, clasificări poetice, particularitățile interpretării ș.a. Notele de curs oferă un suport teoretic amplu despre întreg arsenalul de obiceiuri de iarnă românești: Colindatul, Plugușorul, Sorcova, Semănatulș.a., care se regăsesc și astăzi în practica interpretativă populară, în mediile tradiționale, Colindatul în ceata bărbătească fiind introdus și în Lista reprezentativă a Patrimoniului universal imaterial a UNESCO. Scopul notelor de curs este de a prezenta și o largă bibliografie asupra subiectului abordat, care include 80 de titluri de studii fundamentale, articole științifice, colecții de folclor care reprezintă un suport didactic serios care va facilita atât aprofundarea teoretică, cât și activitățile practice legate de obiceiurile de iarnă românești.Item REALIZAREA SCENARIULUI DUPĂ UN OBICEI POPULAR: note de curs(2021) Bunea, DianaNotele de curs Realizarea scenariului după un obicei popular vin să completeze sursele didactice referitoare la una din cele mai importante teme ale cursului respectiv, legată de finalizarea acestuia, prin alcătuirea scenariului după un obicei popular și montarea scenică a acestuia, la examenul de licență. Scopul notelor de curs este de a prezenta etapele alcătuirii scenariului, particularitățile de selectare a repertoriului muzical, de redactare a stilului lingvistic, de structurare a conținuturilor dialogurilor și monologurilor. Un loc important se acordă particularităților legate de manifestarea scenică a obiceiului, simbolisticii mesajelor verbale și non-verbale, comprimării sau omiterii unor secvențe ale ritualurilor, impuse de factorul scenic. Notele de curs prezintă și câteva scenarii în calitate de model, 3 fragmente (Constituirea cetei de colindători; Împletitul colacilor pentru colindători; Scăldușca – primul scăldat al copilului) și 1 scenariu complet (Șezătoarea de fete) scris de cătrestudenții-absolvenți ai secției Canto popular,ce vor facilita activitatea de alcătuire a acestora, pregătirea pentru seminare și pentru montarea scenică a examenului de licență.